zaterdag 11 juni 2016

"Don't look back" - behalve met dit topje!

Aan de voorkant lijkt het om een doodnormaal topje te gaan. Als je echter het achterpand ziet, ontdek je dat de banden op een leuke manier geknoopt worden. De halsranden en armsgaten werden gestikt met de tweelingsnaald. De schouderbanden en zoom stikte ik met koperkleurige draad.


Ik vond de naaitijdschriften in onze plaatselijke bibliotheek. Wat een ontdekking! Een geluk dat er een limiet staat op het aantal werken dat je mag ontlenen, of ik had ze echt allemaal mee naar huis. Bij het doorbladeren van enkele exemplaren viel mijn oog onmiddelijk op een jumpsuit een tof achterpand met gedraaide banden.



De eerste kennigmaking met Burda verliep een beetje stroef. Met hetzelfde patroontje kan je een top, jurk en jumpsuit maken. Lijntjes genoeg op het raderblad en dus verwarring troef. De maatbepaling verliep ook niet ideaal. Ik kwam uit bij een veel te grote maat. Er zat niets anders op dan het bovenstuk met maar liefst 2 x 3 centimeter te versmallen. Na de aanpassingen verliep het naaien zeer vlot.


Het topje is zeer comfortabel en sportief, maar dankzij de glinsters in de stof blijft het wel casual chic. Ik kreeg al veel complimentjes en dat is altijd leuk meegenomen ;-)


Patroon: jurk 106 - Burda 5/2016
Stof: Chat Chocolat - Mondepot

4 opmerkingen:

  1. Ik heb toevallig dat tijdschrift ook geleend in de bieb :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo! Zo tof, ik moet ook eens op zoek naar die Burda in de bib !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke top! ik moet blijkbaar dringend weer eens naar de bib ;)

    BeantwoordenVerwijderen