donderdag 28 juli 2016

Jessy jurk in Chenonceau


"Selfish sewing" het zijn twee woorden die nooit hoog op mijn naailijstje komen te staan. Met ons tripje in het verschiet kwam daar verandering in. Vier dagen kastelen en mooie dorpjes in de Loire bezoeken waren het perfecte excuus om eindelijk voor mijzelf te naaien.


Toen ik het patroon van de Jessy jurk zag verschijnen, was ik meteen verkocht. Ik deed vooraf uitgebreid onderzoek. Op verschillende blogs las ik dat de jurk vrij ruim uitvalt. Ik tekende dus twee maten kleiner dan gewoonlijk. Volgende keer ga ik het voorpand toch wel iets verbreden, want nu vallen de plooitjes te veel open.


Het naaien verliep vrij vlot. De plooien, de rugsluiting en de elastiek in de taille waren een uitdaging, maar niet te moeilijk. Enkel bij het beleg ging het even mis. Na enkele keren lostornen, checkte ik op het patroon. Bleek dat ik bij het overtekenen een foutje heb gemaakt en mijn beleg dus 3 centimeter te breed was. Wat zijn die LMV-patroonbladen toch vaak onduidelijk!


Het stofje vond ik bij Stoffen Van Leuven. Enkele maanden geleden leerde ik deze winkel kennen. Ik was enorm onder de indruk van het enorme aanbod. Ik wist niet waar eerst gekeken en was zodanig van mijn melk dat ik slechts 1 coupon kocht. Maar wat voor een stofje! Een zachte soepele stof in een prachtige kleur en subtiele vogeltjes.



Voor de reisliefhebbers: Chenonceau is het allermooiste Loirekasteel. Vooral de galerij op de brug maakte een grote indruk op mij. De rijke geschiedenis van dit gebouw wordt duidelijk voorgesteld en overal in het kasteel staan prachtige ruikers bloemen.


Stof: Stoffen Van Leuven
Patroon: Jessy Jurk - LMV

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi. De kleur staat i ook prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chenonceau is echt prachtig! Mijn favoriete kasteel van de Loire :-) leuk kleedje ook! Er ligt nog een onafgewerkte versie te wachten op me

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie jurk! Je doet me weer twijfelen, deze staat nog tussen twee anderen als optie om gemaakt te worden, ik kan niet kiezen… Jouw stofje is wel ideaal voor zo'n zomerjurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik ben er ook mee bezig - 't is te zeggen, ik heb het opgeborgen en plan het voor volgend voorjaar af te werken :-)

    BeantwoordenVerwijderen