zondag 30 april 2017

Lizzie top: een easy top!

Selfish sewing! Het was exact 9 maanden geleden dat er nog iets voor mezelf vanonder de naaimachine rolde. Och, wat lonkten die mooie stofjes naar mij tijdens m'n zwangerschap. Net geen drie weken geleden werd lieve Denise geboren. De eerste hectische momenten als mama van drie kids zijn verdwenen en er is opnieuw (een beetje) tijd om te naaien ... en deze keer voor mezelf.


Één probleem. Tijdens mijn zwangerschap kwam ik 18 kilo bij. De helft is er intussen af, maar de andere helft, tjah, die hangt er dus nog aan. Geen flatterende situatie dus. Het uitzoeken van een camouflerend geschikt model kon beginnen ...

En toen viel de nieuwe La Maison Victor in de bus met daarin de Lizzie top: een wijd uitlopend model. Juist wat ik zocht!


Ik waagde het erop om dezelfde maat te maken als voor de zwangerschap. Met een wijd model moest dat wel lukken. De mouwen en panden werden zoals altijd met 2 centimeter verkort (in de lengte kwam ik jammer genoeg niet bij 🙃). Omdat ik met een dun viscosestofje werkte, voorzag ik de strikdelen van versteviging.


De eerste pasbeurt was best spannend, maar al vlug werd duidelijk dat het topje niet te klein spannend was. De blinde rits in het rugpand was eigenlijk overbodig.

Toegegeven, in fittere omstandigheden had ik waarschijnlijk nooit voor dit model gekozen. De opvallende striksluiting aan de mouwen zorgt ervoor dat het bloesje wel veel gedragen zal worden. Al vindt de oudste zoon de mouwsplit zeer vreemd. "Mama, je mouw is stuk."



Patroon: Lizzie top - La Maison Victor (editie 2 - 2017)
Stof: Stoffenspektakel

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Ik wilde hem nochtans gewoon voor mezelf maken, zonder babykilo's :-D Echt een knappe top.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!!! Groot gelijk om jezelf op deze manier eens te verwennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi ik heb de bloes ook gemaakt maar met korte mouw de bloes staat je goed.

    BeantwoordenVerwijderen