zondag 28 mei 2017

Challenge accepted!

Let's sti(c)k together!
Toevallig kwam ik terecht bij deze facebookgroep, waar naai-addicts elkaar elke maand uitdagen. Het principe is eenvoudig: er zijn drie opgegeven criteria waar je mee aan de slag mag moet. Het concept sprak me wel aan: het is een goede aanleiding om uit mijn confortzone te treden.


Ik naaide de Donna Blouse van La Maison Victor. Een comfortabele, loszittende top die bovendien snel in elkaar zit. Geen overbodige luxe met een baby in huis! De omgeplooide mouwtjes deden me voor dit patroon kiezen. Jammer genoeg bleven ze na het naaien niet op hun plaats zitten. Ik voegde er dan maar een wat blind naaiwerk aan toe. Het model valt uiteindelijk vrij wijd uit. Ideaal om nu te dragen, maar eens de zwangerschapskilo's verdwenen zijn, ga ik de blouse iets meer centreren. Dat is mijn persoonlijke challenge.

De drie criteria voor deze naaichallenge kan ik alvast afvinken!

1 Dit is Belgisch

Het luchtig stofje en de korte mouwen schreeuwen om een zonnetje. En laat dat in ons Belgenlandje nu net een probleem zijn. Toen de blouse klaar was regende het een week aan een stuk. Daarna volgden tropische temperaturen en was het eigenlijk veel te warm voor deze outfit.

Voor deze Donna Blouse gebruikte een zachte viscosestof van See You at Six. Inderdaad, een Belgisch stoffenmerk. Criterium 1 -> dubbelcheck :-)

2 A touch of bling 

Wie goed kijkt, ziet tussen de kleurrijke driehoekjes enkele blinkende koperkleurige. Ik vond deze echter iets te onopvallend om aan dit criterium te voldoen.

Daarom koos ik nog voor 1 bling bling gouden knoopje. Ik gebruik normaal kamsnaps maar daar bleek er geen blinkend exemplaar in te bestaan. Ik challengede mezelf en overwon mijn knoopsgatenangst.


Ik draag de top op een plissérok die ik vorige zomer naaide. Één van de weinige stuks in mijn kast die me nog past en die gelukkig op dit moment nog steeds in de mode is.

3 Werken met restjes
 
Het is een beetje de omgekeerde wereld: eerst tonen wat je met een restje maakt en later pas pronken met de kledingstukken waarvoor je de stof eigenlijk kocht. Veel kan ik nog niet verklappen over die kledingstukken. Enkel dat ze op Denise haar eerste feestje voor de eerste keer te zien zullen zijn.
Wie echt heel nieuwsgierig is moet over twee weken maar eens op de blog komen piepen.

Tot dan!?  ;-)



Patroon: Donna blouse - La Maison Victor (mei / juni 2016)
Stof: See You at Six - Triangles
Knopen: Veritas

Onderstaande naaisters gingen ook de uitdaging aan. Neem gerust een kijkje!
 

Flaflinko - Stokstaartje doet het zo - Stoffenspulletjes - Naadjes en Draadjes - Britt - Yabelle en co - Just Just10 - Noxeema - Mimaloki - Frullemieke - Vlijtig Liesje Knutselt - Naaiz - Just Delphine - ViTess - Girls In Uniform - Wollebol by Eefje - Mamasa Sewing - Wilwarin Made With Love - Lilliepawillie - BlogRevolution - Voor Milo - Mamadammeke

11 opmerkingen:

  1. Heel mooie outfit! Ik heb die stof nog liggen en denk dat ik nog maar eens een Donna voor mezelf ga maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!
    Net je blog ontdekt dankzij de Let's Sti(c)k Together challenge, je hebt een volger bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben fan! Ik vind de blouse zeer mooi en vond die zelfs zonder gouden knopje al voldoen aan alle criteria! Tof dat je ook jezelf uitgedaagd hebt wat betreft de knoopsgaten. Ik heb er ondertussen ook geen schrik meer van, ik oefen gewoon altijd eerst even op een testlapje (restje van de stof uit kledingstuk) en als ik alles goed heb, doe ik het voor 'echt'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuke blouse. Ook leuk met dat gouden knoopje ertussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! En tof zo je blg te leren kennen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele leuke combinatie. Die Donna staar ook nog op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooie outfit. Staat je goed. Topje staat hier ook nog op de planning. Der you at six is hier een goede keuze voor, kan het bij mij ook wel eens worden! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het staat je goed, leuke outfit, leuke stof ...
    www.stokstaartjedoethetzo.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Dan had je wel veel stof als je dit nog uit een restje kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen