woensdag 14 juni 2017

De overtreffende trap van schattig!

Veritas, het is een verleidelijke winkel. Je gaat er binnen voor een kleinigheid en je komt buiten met heel wat extra's. Ondanks het feit dat ik op mijn hoede ben, overkwam het me al dikwijls. Zo kocht ik hun naaimagazine voor baby's (terwijl ik eigenlijk enkel elastiek nodig had). Mooie modelletjes, tof voorgestelde patronen en leuke foto's.


Mijn oog viel al snel op het Babs topje. Een schattig bloesje met leuke stolpplooitjes in het voorpand. Snel te maken en ideaal om restjes katoen op te gebruiken. Het kon gewoon niet op! Tot ik er daadwerkelijk aan begon.

De uitleg in het magazine is vrij summier - en dat is nog een understatement. Ik ben geen absolute beginner, maar ergens verwacht ik van een naaimagazine toch een degelijke uitleg. Er staat bijvoorbeeld niets over de sluiting van het rugpand. Op de tekening zie je een drukknoop of zou het een gewoon knoopje met een lusje zijn? Ik koos uiteindelijk voor een haakje. Eenvoudig te openen en te sluiten. Een knoopje in de hals leek me voor een baby niet echt comfortabel bij het liggen.


De opgegeven maat van halsbies bleek ook niet helemaal te kloppen. Gelukkig heb je voor dergelijke mini projectjes weinig stof nodig en kan je uit een restje nog een halsbies toveren.

Ik had andere plannen met de gestipte okerkleurige stof, maar een tweede keer gesukkel wou ik mezelf besparen. Ik vond op internet een gratis, maar bovenal duidelijke werkbeschrijving om een bloomer te maken. Je weet wel, zo een cute pamperbroekje waar de babybilletjes met alle aandacht gaan lopen. Ik voegde - voor de schattigheid - twee sierknoopjes toe.



Een schattig haarlint maakt de zomerse outfit helemaal af. Dat vindt ook grote broer, die met veel plezier het haarlint paste.


Topje
Patroon: Babs Top - Veritas magazine n°5
Stof: Veritas

Bloomer
Patroon: madeeveryday.com
Stof: Veritas

Haarlint
Eigen patroon
Stof: Veritas

3 opmerkingen:

  1. schattig ! Bedankt voor de link naar de bloomers-tutorial ! Ik ga mijn kado aan de balletjuf dan toch nog kunnen aanvullen met bloomers in de bijpassende stof :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zo schattig. En grote broer ook helemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen