zaterdag 10 juni 2017

Een sportieve short!

Eindelijk fantastisch buiten-speel-weer! Matisse kon nog wel een sportieve short gebruiken, eentje om mee te ravotten in de tuin.


Ik had nog een restje liggen van deze trui. Net genoeg om er een broekje uit te knippen. De patroondelen van mijn favoriete shortje lagen al klaar. Net toen ik mijn schaar in de stof ging zetten besloot ik toch om eens voor een ander model te kiezen. De averechtse kant van de stof deden me kiezen voor de Cyriel short uit La Maison Victor. Ideaal om te gebruiken als contrastof aan de zakken en zoom.


Ik bevestigde voor het eerst en een bang hartje nestelogen. Uiteindelijk bleek nestelogen inslaan even eenvoudig als kamsnamps bevestigen. Geen idee waarom ik dit nog nooit eerder deed, want zeg nu zelf, de nestelogen met koordje maken een sportieve broek helemaal af!


De beschrijving in het magazine liegt niet. De short zit zeer snel in elkaar. Het overtekenen van het patroon en knippen van de stof namen meer tijd beslag dan het naaien zelf. Een ideaal model als tussendoortje!



Patroon: Cyriel short (maat 104) - La Maison Victor (mei - juni 2016)
Stof: Froy & Dind - Petite Couture






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen