dinsdag 20 juni 2017

Rosie jurk

Het moet een primeur zijn! Gisteren kreeg ik het laatste magazine van La Maison Victor in de bus en nog geen 24 uur later pronkt mijn dochter met een leuke jurk. Toen ik het naaimagazine doorbladerde wist ik onmiddellijk wat ik eerst zou moest maken; de Rosie jurk!




Ik maakte het jurkje in zeer licht katoen. De gele bloemetjes zijn in reliëf, wat de stof een zeer leuke structuur en gevoel geeft. Ik kocht dit stofje lang geleden in Jordanië voor amper 1 dinar (iets meer dan 1 euro). Het stofje is echt zeer fijn en luchtig. Ideaal bij deze tropische temperaturen.


De werkbeschrijving is duidelijk en werd tot op de letter gevolgd. Ik voegde enkel een extra stiksel toe onder de lusstrik, zodat het beleg echt geen kans krijgt om naar boven te wippen. Volgende keer maak ik de jurk wel een heel stuk langer want nu heeft het meer de lengte van een topje.

De tetradoek is voor volgend stuk uit dit nummer, maar dat zal niet zo snel klaar zijn.



De mouwtjes worden afgewerkt met een fijne (kinder)elastiek. Het was een beetje 'gefoefel' om deze door de tunnel te rijgen want mijn veiligheidsspeld was iets te breed. Mijn geduld werd uiteindelijk beloond want met deze mouwtjes zijn haar babyarmpjes echt om op te eten ;-).


Maar waar ik vooral van onder de indruk ben, dat is DE strik. Niet enkel de eyecatcher van deze jurk, maar leuk bedacht dat deze tussen de halsuitsnijding zit. Ik begon holderdebolder aan dit project, zonder de werkbeschrijving vooraf te bekijken. Deze manier om de strik te bevestigen heeft mij dan ook aangenaam verrast!


Ook Denise is zeer enthousiast. Als ik het toestel bovenhaalde begon ze te giechelen en ze bleef maar lachen. De droom van elke naaiblog-mama! 😍



Patroon: Rosie jurk (maat 56) - La Maison Victor (editie 4 - juli/augustus 2017)
Stof: een mooie souvenir van een prachtige reis

1 opmerking: