zondag 9 juli 2017

Ma petite Française

Ik heb een nieuw favoriet naaiboek: Intemporels pour bébés van Astrid Le Provost. Klassieke modelletjes met veel kraagjes en knoopjes. Veel meisjesstuff en allemaal helemaal mijn stijl! Ik kon maar niet beslissen wat eerst gemaakt #keuzestress. 


Ik ging dus omgekeerd te werk. Ik viste een restje katoen uit mijn restjesbak en ging op zoek naar een modelletje dat ik er nog net kon uitkrijgen. Zo kwam ik terecht bij deze blouse. 

 
Als leerkracht Frans ben ik natuurlijk verknocht aan de taal van Molière, maar zeg nu zelf: 'brassière à col rond' is toch zoveel hipper chiquer dan 'hemdje met ronde kraag'.


De werkbeschrijving in het boek is vrij gedetailleerd en dus zat het hemdje in een wip en moins de deux in elkaar. Het kraagje springt vaak naar omhoog. Geen idee of het door de afwerking met biaisband komt of omdat kleine Denise nog niet rechtop kan zitten.

In elk geval is Denise zeer enthousiast. Haar grijpgrage handjes zijn pas tevreden als ze een tetradoek of dekentje kan vasthouden. Het hemdje loopt naar onderen wat wijder uit en dat had Denise al snel in de gaten. Dat verklaart ook de vele kreuken in het voorpand.


En dan dat überschattige mutsje! Ik had nog een ienieminie-restje stof over van de bloomer en het hemdje. Het zonde zou zonde zijn om hier niets meer mee te doen en dus maakte uit beide stofjes nog een leuk zomerhoedje. 



Een volgend patroontje uit het boek is al overgetekend dus ... à bientôt !?


Patroon: Brassière à col rond - Intemporels pour bébés (tome 1)
Stof: Lightning Lily - See you at six - Madeline De Stoffenmadam

5 opmerkingen:

  1. Hoi Justine, wat een mooi bloesje! En wat een mooi blog... zopas leren kennen. Hier kom ik zeker nog terug ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! En zo een lief toteke. Ik was dit weekend een blogpost beginnen schrijven die ik komende zaterdag online wil zetten. Ik moest nog een titel bedenken en zonder zeveren had ik die van jou eerst in gedachten! Ik ben nog veranderd naar Bonjour! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een stijlvol bloesje! Très mignon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen