zondag 2 juli 2017

Let's go surfing!

Zon, zee & strand! Wat een schitterend thema om deze maand mee aan de slag te gaan voor de Let's sti(c)k together uitdaging. 


Een bezoekje aan het strand zagen we in dit weer met de kleine baby niet zitten. Maar "If theres a will - theres a wave" (om helemaal in het surfthema te blijven). Dus gingen we naar de Blaarmeersen in Gent. De zon ontbrak, maar er was zand, veel zand en dus waren mijn jongens helemaal in hun nopjes.


 

Voor Matisse maakte ik een zomers hemdje met leuke surfertjes. Ik volgde de superduidelijke handleiding van Zonen 09. Er rolden hier al verschillende hemdjes vanonder de naaimachine, maar nog nooit voorzag ik een zakje. Shame on me, want zo'n zakje, dat heeft toch extra cachet! Het is voor Matisse ook de ideale manier om zand mee te smokkelen naar huis. Zagen jullie trouwens dat het zakje mooi doorloopt? (vreugesprongetje)


Het achterpand werd afgewerkt met een witte paspel en een rugplooi. Vorige maand overwon ik mijn knoopsgatenangst en dus haalde ik voor dit hemdje opnieuw mijn knoopsgatenvoetje boven. In de naaidoos zaten maar 4 witte knopen. Omdat ik meestal naai op uren dat de winkels dicht zijn, ging ik op zoek naar een creatieve oplossing: een contrasterende / passende blauwe knoop.


Zo een leuk stofje van Dear Stella, zonde om met het restje niets meer te doen. Kleine broer kreeg dus een matchend shortje. Het gratis patroontje van Purl Soho kent hier thuis veel succes! Speelproof, comfortabel en met een makkelijke elastiek waardoor hij zelf het broekje aan/uit kan doen. 

Bij het selecteren van de foto's had ik een déjà vu. Vorig jaar maakte in gelijkaardige shortjes voor m'n boys. Toen waren er geen surfers maar matroosjes. Ongelooflijk hoeveel de broertjes op één jaar tijd gegroeid en veranderd zijn .... (zucht)


Stof: Dear Stella - Stof op zolder
Patroon hemd: Theo (110  small) - Zonen 09
Patroon short: City Gym Shorts (2/3 jaar) - Purl Soho


De surfplankjes gaven niet enkel kleur aan de foto's. Ze  bezorgden de kids superfun ... en een pijnlijke rug voor papa de dag nadien ;-)


Zijn jullie net als ik benieuwd welke zomerse stuks de andere naaisters creëerden? Neem dan snel een kijkje!

18 opmerkingen:

  1. Heel leuk gedaan en de stofkeuze is natuurlijk helemaal super en past goed bij het thema van de uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Echt zo mooi! Ik werk vaak met een contrasterende knoop in een rij gelijke knopen. Dat geeft zo iets extra! :) Knap gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk en ik ben ook fan van het contrasterende knoopje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh zo tof zeg!1 Wat een mooi stofje idd, en prachtig hemdje en shortje! Ook zo mooi met die paspel en al! Zomers supergerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk stofje. Het past volledig in het thema.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig leuk stofje! Die Theo is hier ook een favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof gedaan :-)
    Ik wou echt dat mijn zoon ook hemdjes wou dragen. Dat is toch gewoon prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super outfits! Ze zien er heel schattig uit! Shortje is leuk he �� gaat hier ook nog gebruikt worden voor de zoon! ( Maar ben dus eerst voor mezelf gegaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh! Zo leuk, zeg! En dat doorlopend zakje, da's echt genieten, he? Ziet er echt knap uit! X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk geworden. Gaaf ook fat stofje, het doet een beetje retro aan.

    BeantwoordenVerwijderen