dinsdag 15 augustus 2017

C'est la rentrée!


Back to school / Gepakt en gezakt. Wat een leuk thema om deze maand mee aan de slag te gaan voor de Let's sti(c)k together uitdaging.




Back to school

Op 1 september staan voor de boys de boekentasjes klaar en ook voor mij is het de start van een nieuw schooljaar. Na het bevallingsverlof en twee maanden zomervakantie zal het een vreemd gevoel zijn om na 5 maand terug voor de klas te staan. Voor alle leerlingen die me zouden vergeten zijn (hoe durven ze 😜) koos ik een motief dat onmiddellijk duidelijk maakt dat ik 'die van Frans' ben.


Het motiefje met Eiffeltoren en Franse cafeetjes vond ik op Spoonflower, de stoffensite der stoffensites. Je kiest je motiefje uit en daarna selecteer je de stofsoort die je wenst. Oneindig veel motiefjes, grote keuze uit stofjes en een snelle verzending ... ik voel een nieuwe verslaving aankomen.

Ik koos de Odette shirt uit La Maison Victor: een heel rechttoe rechtaan model dat prima te combineren viel met het druk motiefje. De omgevouwe mouwen zijn het enige 'folieke' aan dit patroon.



Gepakt en gezakt

Ik nam het thema nogal letterlijk en ging op zoek naar een rokje met grote, handige zakken. Het gratis patroon vond ik op de site van Purl Soho. Het is een echt snel-klaar-projectje. Het omrekenen van inch naar centimeter nam meer tijd in beslag dan het naaien zelf!


Ik koos een eenvoudige linnen stof met een zilveren schijn, heel sober en dus met veel te combineren. De doorstikte naden vind ik in deze stof een mooi detail.



Et voilà ... mijn outfit voor 1 september ligt alvast klaar. Maar eerst nog genieten van de laatste twee weken vakantie! 😊



Top
Patroon: Odette t-shirt - La Maison Victor ( mei / juni 2017)
Stof: Paris - Spoonflower

Rok
Patroon: Gathered Skirt - Purl Soho
Stof: linnen - Stoffen Van Leuven


Benieuwd welke pareltjes de anderen naaiden? Neem dan snel een kijkje!

 

26 opmerkingen:

  1. Super interpretatie van het thema. Ik wens je een leuke start van het schooljaar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Een nieuwe outfit helemaal slim bekeken. Daar heb ik nog nie aangedacht 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! En hihi, wat een grappige stofkeuze :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een kei leuke outfit! En die stof van Spoonflower, zo leuk! Succes op 1 september!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, geweldig leuk gevonden! Enneuh letterlijk geZAKt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij ziet er wel een toffe juf Frans uit en zekers in die outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke, prachtige en comfortabele outfit. De stofkeuze van de Odette top is erg leuk en geslaagd. Daar sta je met plezier mee voor de klas.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ♥ voor de outfit van "dedie van Frans" ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt een leuke! Bestellen bij spoonflower deed ik nog niet maar je doet me toch serieus twijfelen om het toch eens te proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai! Super leuke interpretatie van het thema! Geweldig leuk stofje van je Odette! Ik ben wel fan!
    Die Spoonflower toch maar eens checken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n leuke interpretatie! En ook een geweldig slimme stofkeuze :D Veel succes op 1 september!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk gekleed om zo met veel goede moed terug voor de klas te staan! Proficiat mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk dat je voor kledij ging, toffe interpretatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om in een nieuwe outfit te kunnen starten! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. amaai, had ik zo maar een hippe juf van Frans gehad, ik had er waarschijnlijk veel meer van opgestoken. Heel mooie outfit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuke outfit! Dat maakt het misschien iets makkelijker om opnieuw te starten binnenkort. Alvast een goede start gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk motiefje en grappig die link naar het vak wat je geeft. Veel plezier weer met werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, da's geweldig leuk gevonden! Brengt mij (als lagere schooljuf) meteen op ideeën ;-). Zo tof! Veel succes en veel plezier met je start op 1 september!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel toffe outfit! Gaat een goede eerste werkdag worden! Maar geniet eerst nog even van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super leuk stofje! Past inderdaad perfect in je Franse les ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige outfit! Jij bent er alvast helemaal klaar voor.
    Maar we nemen eerst nog een klein beetje vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Topoutfit! En leuke foto's.
    Geniet nog van de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo'n leuke invulling van het thema! Ik ben fan van de outfit van "die van Frans". Veel plezier op 1 september.

    BeantwoordenVerwijderen