maandag 28 augustus 2017

Een mini jumpsuit voor op zonnige dagen

Zomerse temperaturen vragen om een zomerse outfit ... en dus naaide ik een luchtig speelpakje voor Denise.


Vermits de eenhoorns op de stof nogal groot zijn (zeker in vergelijking met mijn 4 maand oude baby) moest ik op zoek gaan naar een rechttoe rechtaan patroon. Ik vond wat ik zocht in "Intemporels pour bébés" van Astrid Le Provost. Met grote voorsprong mijn favoriete naaiboek! Klassieke patronen met veel kraagjes en knoopjes. Ik denk dat dit pakje een van de soberste modelletjes is dat in het boek te vinden is.


Het bovenstukje wordt gerimpeld door een elastiek en de vintage kanten lintjes aan de schouders zijn een leuk detail. Enige minpuntje aan het patroon is dat er geen binnenbeenknoopjes voorzien worden. Bij elke pamperwissel moet het pakje dus helemaal uit.


Mijn beginnend rollertje voelt zich zeer comfortabel in dit luchtig pakje! Laat dat zonnetje dus nog maar eventjes schijnen!


Patroon: La barboteuse à bretelles - Intemporels pour bébés (Astrid Le Provost)
Stof: Magical Parade - Michael Miller (Toverstof)

1 opmerking: