woensdag 2 augustus 2017

Volgende halte: Gerda jurk

Printjes zijn helemaal mijn ding en toen ik de blauw-groene tijgerprint zag verschijnen klikte ik onmiddellijk een metertje in mijn winkelmandje. De soepelvallende tricotstof leent zich uitstekend voor een zwierig kleedje.



Het patroon van de Gerda jurk werd overgetekend en de vele patroondelen werden geknipt. Ik denk niet dat ik ooit als zoveel delen nodig had voor een project. En toch, de aangeknipte vleermuismouwen en vooral het ontbreken van een rits zorgden ervoor dat de jurk naaide als een trein. 😏


Toch zijn er voldoende details, zoals de stolpplooien, de prinsessennaden en het rugdécolleté om de jurk zeer vrouwelijk te maken.



De zakjes liet ik achterwege en ook het belegdeel aan de hals werkte ik anders af. Ik voorzag extra naadwaarde en plooide een dikke centimeter naar binnen. Het rugdécolleté maakte ik iets minder uitdagend dan in het patroon voorzien, zo kan de jurk voor verschillende gelegenheden gedragen worden.


De foto's werden genomen tijdens een leuk dagje Planckendael. Tijgers en luipaarden spotten in een 'camouflage' jurk. Wie trouwens onderstaande foto goed bekijkt, ziet mijn schattige photobomber piepen door het raam.






Patroon: Gerda jurk - La Maison Victor (januari / februari 2017)
Stof: Tricotstof met print - Madeline De Stoffenmadam


Ik had nog een heel klein stukje stof over en maakte daaruit nog een t-shirt voor Denise. Haar matchend truitje is het enige waarmee ze op mij lijkt, want iedereen zegt dat ze helemaal haar papa is ...

 
 
Patroon: Sam t-shirt - La Maison Victor (mei / juni 2017)

2 opmerkingen: