zondag 20 augustus 2017

Jean vest

Mijn hart maakte een grote sprong bij het zien van de Jean Vest want ja, hij is sportief, comfortabel en toch modieus en trendy. De gebiesde zakken, de rits en vooral de babybuik zorgden ervoor dat de jas op de ellenlange 'to-sew' lijst kwam. Met het herfstweer in het vooruitzicht maakte dit project plots een grote sprong voorwaarts op de lijst en vorige week kwam het er zowaar eindelijk van!



De gebiesde zakken waren een uitdaging voor mij. Ik overwoog eventjes om de zakken achterwege te laten. De functionaliteit ervan trok me over de streep om uiteindelijk mijn schaar in het voorpand te zetten. De zakjes zijn zeker niet perfect, maar voor een eerste poging mogen ze zeker gezien worden.


De mouwen verkortte ik met 2 centimeter en achteraf gezien mochten de panden misschien ook iets korter. Nu is de jas misschien een beetje te groot, maar daardoor is hij extra comfortabel ... en is er in de winter nog plaats genoeg voor een dikke trui!

En dan DE rits. Voor ervaren naaisters geen obstakel, maar voor mij vaak een reden om een leuk patroon langs de kant te leggen. Oefening baart duidelijk kunst want de rits zat onmiddellijk goed op zijn plaats ... en de horizontale lijnen lopen mooi door! #vreugesprongetje



Het striklint liet ik achterwege wegens totaal niet handig. Dat koordje zou daar gewoon maar hangen en wie weet tussen mijn rits terecht komen. #hierisallesmogelijk

De zware stof maakt het jasje ideaal om te dragen tijdens het tussenseizoen. Vermits de jas combineerbaar is op ontzettend veel outfits, is het een stuk dat zeer vaak gedragen wordt.





Patroon: Jean vest (La Maison Victor - maart/april 2017)
Stof: Stoffenspektakel

1 opmerking: