woensdag 23 augustus 2017

Liefde op het tweede gezicht

Er wordt hier altijd ongeduldig uitgekeken naar de nieuwe La Maison Victor. Gisteren was het zover en viel hij in de bus. Eerst was ik wat ontgoocheld, ik vond niet onmiddellijk mijn ding. Pas bij de derde keer het magazine te doorbladeren viel mijn oog op de Imani jurk. Het was dus duidelijk geen liefde op het eerste gezicht ...



Maar wat een fantastische jurk werd het uiteindelijk! Een los, comfortabel model waar de riem met alle aandacht gaat lopen. 


Vermits ik een tijdje geleden een stoffen-koopstop heb ingelast, ging ik in mijn stoffenkast op zoek naar een geschikt stofje. Ik vond er een grote lap blauwe, stevige tricot waar ik ooit eens een trainingsbroek sweater t-shirt iets uit zou maken. Het was het enige stuk stof in mijn kast dat groot genoeg was om deze jurk uit te maken. Blauw mag deze winter dan wel een modekleur zijn, ik zag me niet meteen zo een felle kleur te dragen.



Ik volgde alle stappen nauwgezet, maar vouwde de mouwboorden extra om. Ook de lengte van de riem paste ik aan, deze was eerst veel te kort. Oké, ik heb zo geen slanke taille als het model uit het magazine, maar ik denk dat LMV hier een foutje maakte.

De jurk zat in een wip in elkaar. Ik hoefde zelfs nergens te tornen! Geen idee waarom deze jurk moeilijkheidsniveau 2 krijgt. Ik denk dat men hier eerder doelt op je "niveau van geduld". Want geduld, dat was nodig om de lusjes aan de riem te keren, veel geduld! De dikke tricot maakte het nog eens extra lastig, maar I did it! 💪

 
De riem wordt op zijn plaats gehouden met gefestonneerde lusjes. Festonneren, ik had er nog nooit van gehoord en na het inroepen van hulplijn YouTube werd mijn lusje een kluwen van knoopjes. Ik besloot dus om opnieuw te beginnen en gewoon drie touwtjes te vlechten. Easy, maar met hetzelfde resultaat.

Zowel bij het patroon als de stof had ik geen wauw gevoel ... maar wauw wat ben ik tevreden met het eindresultaat!



Patroon: Imani jurk - La Maison Victor (september / oktober 2017)
Stof: lang al veel te lang in m'n stoffenkast

11 opmerkingen:

  1. Heel knap! Ik ga deze ook zeker maken. Eerst nog LMV kopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rappe da ge zijt! Mooi, ik hou erg van de kleur, trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi! Tot welke maat staat hij in het boek?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi geworden! En wat snel klaar!! Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gedaan, staat je heel goed! En nog knapper van je is die stoffen-koopstop. Niet makkelijk he. Bij mij is de regel momenteel: als ik een stofje koop, moet ik het dan ook direct (binnen de 2 weken) verwerken. Dat beperkt mijn nieuwe aankopen, maar is nodig want de kast ligt immers ook nog vol! 😅

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jawadde. Zo sjiek schoon.
    Wist je dat jij een digitaal patroon won op mijn blog. Stuur je een mail naar vandeputte.maje@gmail.com?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi geworden! Goed om te weten dat dit patroon ook in een effen stof mooi kan zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen