maandag 14 augustus 2017

Little Eagle Bag

Lieve van Pieke Wieke postte een tweetal weken geleden een foto van een prachtig peuterrugzakje. Het was een testversie van haar nieuw patroontje. Ik was meteen verkocht! Als dit het prototype was van het rugtasje, hoe zou het afgewerkte er dan niet uitzien? Ik was zodanig aan het kijken naar de foto dat ik de oproep tot testers bijna niet zag. Groot was dan ook mijn verbazig dat ik - dé tassen dummie - mocht meetesten.  



Een tijdje geleden werd een stof-koopstop ingelast en dus ging ik in de stoffenkast op zoek naar een geschikt stofje. En al zeg ik het zelf, ik vond er een pareltje van Kokka. Vermits de koopstop enkel van toepassing was voor stofjes, kon ik me in fournituren helemaal laten gaan. Paspeltjes, boekentassluiting en tassenband werden uitgezocht. 



En toen ging ik op zoek naar decovil en stylevil ... allemaal materialen waar ik nog nooit van gehoord, laat staan mee gewerkt had. Heb je ze net als ik niet in huis? Geen probleem. In de webshop van Pieke Wieke vind je een zeer handig fourniturenpakket!
 


Ik begon aarzelend aan het patroon. Een rugzakje? Zou ik dat wel kunnen? De onzekerheid was voor niets nodig want de duidelijke werkbeschrijving loodste me er doorheen. 

Op de schouderbanden voorzag ik reflecterende bandjes (safety first) en het zijzakje voorzag ik een tunneltje voor anorakkoord en knijpertje.  


De voorflap werkte ik af met een paspel om het geheel wat te doorbreken. Een boekentasclip werd gekozen als sluiting. Cyrille's vingertjes hebben wel nog een beetje oefening nodig om deze te openen, maar hé, hij heeft nog 2 weken om te oefenen 😏!

Bij deze wil ik zeker een Lieve bedanken voor de leuke ervaring en het super patroon. Met deze Little Eagle Bag zal Cyrille op 1 september met een uniek boekentasje aan de schoolpoort staan! 





Het patroon is vanaf nu te verkrijgen op de webshop van Pieke Wieke! 
Tot en met vrijdag is er 10% korting op alle canvassen, toebehoren en het patroon met de code "eagle"! 

Nog een dikke twee weken vakantie... tijd genoeg dus ook nog eentje te maken!😋



Patroon: Little Eagle Bag - Pieke Wieke
Stof: Canvas Bear Red (Kokka) - Toverstof
Fournituren: Veritas - Pieke Wieke

6 opmerkingen:

  1. Super tof tasje. Hier hebben ze eigenlijk alles al maar nu kriebelt het hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo professioneel gemaakt, de kleuters gaan met plezier terug naar school te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is aan mij om je te bedanken Justine! Om als tassen dummie aan de slag te gaan met een eerste versie van een handleiding en er dan toch zo een toffe eigen accenten in steken, chapeau! Je hebt gelijk jou Cyrille zal op 1 september schitteren aan de schoolpoort! Echt bedankt om mee te testen!

    BeantwoordenVerwijderen