zaterdag 5 augustus 2017

Vosjes voor Denise!

Wat een leuk kruippakje stond er begin dit jaar in La Maison Victor: het Tiger kruippakje. Echt iets wat ik voor Denise wou maken. Het duurde tot maat 62 voor ik er uiteindelijk aan begon. Mijn meisje heeft kleertjes genoeg, maar een paar comfortabele pyjama's kon ze nog wel gebruiken.


Hoewel het patroon en de werkbeschrijving maar niveau 2 van moeilijkheidsgraad krijgen, leek het mij toch geen eenvoudig stuk om te maken. Ik maakte uit een goedkoop couponnetje het pakje dus eerst eens 'om te oefenen'. Het 'ei' aan de poep werd er ondersteboven ingezet, er was wat gesukkel met de drukknopen maar voor de rest naaide alles vlot. 


Zo kon ik dus met een  gerust hart mijn schaar zetten in een gekoesterd restje. Met een beetje gepuzzel kreeg ik juist alle delen uit de stof. Het driehoekje aan de hals vond ik met dit druk stofje helemaal overbodig. 



Bij versie 2 deed ik enkele aanpassingen. Het pakje werd 3 centimeter versmald. De boordjes aan de drukknopen werden verstevigd en ik voorzag aan de enkelboordjes een zwarte kamsnap (ipv drukknoop). 

Oh, dat poepke! 

Ons meisje is een echte jurkjesmadam en dus worden de pakjes uitsluitend gedragen als PJ. Zonde eigenlijk want het zit zeer leuk en comfortabel, zeker nu ze begint te rollen op de speelmat.



Patroon: Tiger Kruippakje (maat 62) - La Maison Victor
Stof: Fox Head / Bloome Copenhagen - Petite Couture

1 opmerking:

  1. Ons toekomstig modelletje, ze doet het goed! Proficiat aan de mama een fantastische naaister!

    BeantwoordenVerwijderen