woensdag 13 september 2017

Met Theo naar de kermis

Veel regen en koudere temperaturen ... het was de spreekwoordelijke 'schop onder de kont' om eindelijk aan de herfstgarderobe te beginnen.


Voor Matisse maakte ik een gekleed hemdje in leuke herfstkleuren. Er rolden hier al verschillende hemdjes vanonder de naaimachine, maar nog nooit voorzag ik lange mouwen. De woorden mouwsplit en polsboordbeleg hielden me altijd tegen. Achteraf gezien was dat echt voor niets nodig want de superduidelijke handleiding van Zonen 09 loodste me er makkelijk doorheen.




Om de uitdaging nog iets groter te maken, voorzag ik een gebiesd zakje. Ook dit was een primeur. Boven -en onderste zakbies zijn net niet even breed ... Een klein foutje? Neen hoor, dat was de bedoeling 😉.



Het achterpand werd afgewerkt met een lichtblauwe paspel en een rugplooi. Recent overwon ik mijn knoopsgatenangst en dus haalde ik voor dit hemdje opnieuw mijn knoopsgatenvoetje boven.


Drie naaiuitdagingen werden in één kledingstuk met succes (en zonder tornmesje) tot een goed einde gebracht. Overbodig te zeggen dat,van alles wat ik tot nu toe naaide, ik het meest fier ben op dit hemd.




Patroon: Theo - Zonen 09
Stof: Soft Cactus - Stoffencircus

2 opmerkingen:

  1. Weer zo mooi gemaakt en het modelletje mag er ook zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Hier hangt ook een Theo in dat stofje in de kast, dus ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen