zondag 29 oktober 2017

Boys are ieww!

Op de eerste koude herfstdag werd duidelijk dat kleine Denise nog wel een warme sweater kon gebruiken. Deze week viel La Maison Victor in de bus met een tof babysweatertje in. Gek toch hoe sommige dingen soms samenvallen. De Ernest sweater leek een geschikt model voor onze kleine meid.



Het sweatertje zit zeer snel en eenvoudig in elkaar. De halsboord werd afgewerkt met een restje bijpassende boordstof. De mouw -en zoomboorden werden geknipt uit sweaterstof. Een knopensluiting is altijd zeer handig bij het aan -en uitkleden, maar het bevestigen van drukknopen blijft toch altijd eventjes spannend.



De cameo werd nog eens bovengehaald en zo pronkt Denise - als mini-feministe 😋- met een leuke quote.

Bijhorend maakte ik het Lou broekje uit de vorige editie van La Maison Victor. Zoals aangeraden gebruikte ik een gestreepte tricotstof om optimaal met het lijnenspel te spelen.


Volgens de werkbeschrijving zit dit beginnersbroekje in minder dan één uur in elkaar en toch deed ik daar net iets langer over. Extra naaldjes werden gespeld om de lijnen mooi te laten doorlopen en ook het maken van de knoopsgaten zorgde ervoor dat ik het broekje niet binnen voorziene tijd kon afwerken. Dat zegt waarschijnlijk veel over mijn naaitempo....


Om het Lou broekje een girly touch te geven voorzag ik een roze lintje.

Uit het laatste restje maakte ik nog een haarlint om de outfit helemaal af te maken.




Broekje
Patroon: Lou Broekje - La Maison Victor (november - december 2017)
Stof: Kiwi Fabrics

Sweater
Patroon: Ernest Sweater - La Maison Victor (september - oktober 2017)
Stof: groene sweaterstof - Madeline De Stoffenmadam

4 opmerkingen:

  1. Oh wat ongelooflijk snoezig...
    Die quote is trouwens hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooooh zalig, ben benieuwd of ze over 16 jaar nog met die quote wilt rondlopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen