woensdag 11 oktober 2017

Stik Belgique

Met dit babynaaisel wou ik de Belgische hobbynaaisters in de kijker zetten die leuke patronen uitwerken en ze daarna (gratis!) ter beschikking stellen. Groot respect voor zij die zelf zo een patroon uittekenen, ik zie er me niet onmiddellijk aan beginnen. Naaitalent is er in ons klein landje genoeg, en in navolging van Flaflinko naai ook ik in oktober Belgisch.


Voor haar ver-half-jaardag kreeg Denise een nieuwe outfit. Het broekje is de Oliver Pants: een baggy en comfortabel broekje. Een eenvoudig patroon met een leuk glitterstofje, ... meer moet dat niet zijn. De boordjes en tailleband maakte ik enkele centimeters langer omdat het stofje niet erg rekbaar was.



Het truitje is de Mare sweater, opnieuw een gratis online patroon. De zwarte sweaterstof werd gepimpt met een leuke applicatie. De kever lijkt in het licht van kleur te veranderen. De applicatie is vrij groot en zwaar waardoor ik ze na het opstrijken nog ter versteviging vastnaaide.


Beide stofjes vond ik in mijn restjesdoos, waardoor de stoffenkoopstop nog steeds wordt gerespecteerd #flinkvanmij!



Broekje
Patroon: Oliver broekje (maat 68) - Emma en Mona
Stof: Stoffenspektakel - een restje van deze jas.

Trui
Patroon: Mare Sweater - Spoetniksels
Stof: Veritas - een restje van deze trui.

2 opmerkingen:

  1. echt een schattig meisje in een leuke outfit, die mare maakte ik tijdens de test en vond ik al een hele leuke, denk dat ik die nog eens als geschenkje ga maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve outfit. De donkere kleuren staan haar erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen