zaterdag 11 november 2017

Fier als een pauw!

Wat een plaatje: het kind, het jurkje en het stofje. Wat a match made in heaven. Ik weet, eigen stoef stinkt, maar op sommige naaisels ben je gewoon super fier en dit is er zo eentje!



Het begon allemaal met hét stofje - oh - wat een stofje. Streelzacht, subtiele pauwenveertjes en met een vleugje goud. Ik ging naar de Stoffenkamer omdat ik elastisch paspel nodig had. Met de stoffenkoopstop in het achterhoofd deed ik mijn best om niet naar de rekken vol leuke stoffen te kijken. En toen gebeurde het toch, in een ooghoek zag ik dit stofje naar me blinken. Te mooi om te laten liggen en voor zo een prachtig stofje werd de koopstop eventjes opgeschort. 

Om dat mooie stofje te verwerken had ik natuurlijk een patroontje nodig. Ik kocht dus 'Feliz', mijn eerste patroon van Straight Grain. Het is een veelzijdig patroon met leuke opties waar de hoge taille me helemaal overstag deed gaan. 



Een nieuw patroon is altijd een beetje zoeken en daarom hield ik de opties eerder bescheiden. Zo gaat het prachtige stofje ook met alle aandacht lopen ... 
Met de winter feestmaanden voor de deur, koos ik voor een versie met 3/4 mouwen en werkte ik het jurkje af met gouden drukknopen. 
De volgende jurk maak ik iets langer, want voor mijn grote 7 maander valt het jurkje net iets te kort om er lang geniet van te hebben.


 
Vandaag mocht Denise alvast in stijl haar 7 maanden vieren! 



Patroon: Feliz (6 maand) - Straightgrain 
Stof: Timeless Treasures - De Stoffenkamer

3 opmerkingen:

  1. Een zalig stofje, een zalig modelletje een zalige (naaister) mama👍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met collanskes onder kan ze het nog lang aandoen!

    BeantwoordenVerwijderen